Vásárlási információk
Az otthonunkból való kényelmes vásárlás elterjedése miatt megsokasodott a webáruházak száma. Ennek köszönhetően egyre több olyan oldallal találkozhatunk, ahol külföldi székhelyű, de visszakövethetetlen forrásból származó karórákat vásárolhatunk. Bár ezek sokszor alacsonyabb árúak, mivel nem a 27%-os adókulcs terheli őket, számos lehetőségtől megfosztják a vásárlót.
A Magyarországon hivatalos forgalmazóktól vásárolt termékek előnyei közé tartozik, hogy:
- A vásárláskor blokkot vagy számlát kapunk a forgalmazótól, amihez egy helyesen kitöltött jótállási jegy is tartozik. Ha a terméket javítani kell vagy reklamációval szeretnénk élni, akkor ezekkel az iratokkal tudjuk felkeresni a forgalmazó üzletet vagy a hivatalos márkaszervizt garancia érvényesítése miatt. A helyesen kitöltött jótállási jegy tartalmazza:
- a termék típusát
- a gyártási számát
- szükség esetén szerkezet számát
- a vásárlás dátumát
- aláírást
- pecsétet
- a fogyasztói árat
- Felkereshetjük a magyar nyelvű webshop ügyfélszolgálatát telefonon vagy emailen. Ezen keresztül
- megfelelő tájékoztatást kaphatunk a megrendelt termékekről, a rendelés státuszáról és a szállítási információkról.
- elállási és visszaküldési lehetőséggel élhetünk (amely webshopunk esetében 14+8 napot jelent).
Ezzel szemben a külföldi székhelyű, ellenőrizhetetlen forrásból történő vásárlások során az alábbi problémákkal találkozhatunk:
- A külföldről rendelt óráknál gyakran nincs kitöltve a garanciajegy, vagy nem is küldik el a termékkel együtt. Ebben az esetben nem tudjuk érvényesíteni a garanciát egy esetleges termékhibánál.
- A külföldi vállalkozások által üzemeltetett webshopok Magyarországon általában nem tartanak fenn a vásárlók számára ügyfélszolgálatot vagy üzletet, így személyes kommunikációra nincs lehetőség.
- A minőségi vagy termékhibák miatti reklamációnál nem tudunk magyar nyelven egyeztetni, amely félreértésekhez vezethet.
- A rendelés státuszát és a kiszállítást nem lehet ellenőrizni, mivel a weboldalon megadott telefonszám hibás, vagy senki nem veszi fel.
- A megbízható, hivatalos webáruházak esetében a legkényelmesebb fizetési lehetőség az online bankkártyás fizetés vagy előre utalás. Viszont a külföldi székhelyű webáruházaknál ez veszélyt jelenthet, ugyanis, ha kifizetjük a terméket, de az nem érkezik meg a korábban említett okokból kifolyólag, nem tudunk panaszt benyújtani. A szerződésszegés bizonyítása sok akadályba ütközhet (külföldi céggel való hosszú pereskedés), és magas költségekkel járhat (perköltség, fordítás).
Tudatos vásárlóként fontos, hogy megfelelően tájékozódjunk a weboldallal kapcsolatos információkról. Minden hivatalos oldalnak fel kell tüntetnie a kapcsolatfelvételhez okvetlen szükséges adatokat:
- cégnév
- cím
- székhely
- elérhetőség: telefon és email cím
- adószám
Azonban fontos kiemelni, hogy a honlap magyar nyelvű megjelenése vagy a címében látható „.hu” végződés nem jelenti automatikusan azt, hogy az eladó Magyarországi székhellyel, telephellyel vagy ügyfélszolgálattal rendelkező cég. A „.hu” domain nevet a magyar cégek mellett külföldi vállalkozások is használhatják. A domain név használójáról a www.domain.hu honlapon működő ingyenes adatbázisból szerezhetünk információt.
"Néhány sorban értékeljek? Nem tudok. Egy szóban tudom értékelni az Önök munkáját, segítségét, rugalmasságát: SZUPER! Tényleg nagyon köszönök mindent!"
K. Ildikó
"Nagyon szépen köszönöm a segítségeteket, a visszajelzésem abszolút pozitív. Először rendeltem Tőletek és őszintén mondhatom, hogy 100%-ban meg voltam elégedve :) A telefonos elérhetőségen is nagyon kedvesek és segítőkészek voltatok, azt pedig különösen szupernek tartom hogy lehetőség van a weben rendelt termékeknél a kiválasztott üzletbe történő átjuttatásra és ott történő átvételre :)"
P. Zsófi
"Köszönöm a segítséget, nagyon kedvesek, segítőkészek és rugalmasak voltak a kolléganők!"
H. Nóra