Vásárlási információk
Az otthonunkból való kényelmes vásárlás elterjedése miatt megsokasodott a webáruházak száma. Ennek köszönhetően egyre több olyan oldallal találkozhatunk, ahol külföldi székhelyű, de visszakövethetetlen forrásból származó karórákat vásárolhatunk. Bár ezek sokszor alacsonyabb árúak, mivel nem a 27%-os adókulcs terheli őket, számos lehetőségtől megfosztják a vásárlót.
A Magyarországon hivatalos forgalmazóktól vásárolt termékek előnyei közé tartozik, hogy:
- A vásárláskor blokkot vagy számlát kapunk a forgalmazótól, amihez egy helyesen kitöltött jótállási jegy is tartozik. Ha a terméket javítani kell vagy reklamációval szeretnénk élni, akkor ezekkel az iratokkal tudjuk felkeresni a forgalmazó üzletet vagy a hivatalos márkaszervizt garancia érvényesítése miatt. A helyesen kitöltött jótállási jegy tartalmazza:
- a termék típusát
- a gyártási számát
- szükség esetén szerkezet számát
- a vásárlás dátumát
- aláírást
- pecsétet
- a fogyasztói árat
- Felkereshetjük a magyar nyelvű webshop ügyfélszolgálatát telefonon vagy emailen. Ezen keresztül
- megfelelő tájékoztatást kaphatunk a megrendelt termékekről, a rendelés státuszáról és a szállítási információkról.
- elállási és visszaküldési lehetőséggel élhetünk (amely webshopunk esetében 14+8 napot jelent).
Ezzel szemben a külföldi székhelyű, ellenőrizhetetlen forrásból történő vásárlások során az alábbi problémákkal találkozhatunk:
- A külföldről rendelt óráknál gyakran nincs kitöltve a garanciajegy, vagy nem is küldik el a termékkel együtt. Ebben az esetben nem tudjuk érvényesíteni a garanciát egy esetleges termékhibánál.
- A külföldi vállalkozások által üzemeltetett webshopok Magyarországon általában nem tartanak fenn a vásárlók számára ügyfélszolgálatot vagy üzletet, így személyes kommunikációra nincs lehetőség.
- A minőségi vagy termékhibák miatti reklamációnál nem tudunk magyar nyelven egyeztetni, amely félreértésekhez vezethet.
- A rendelés státuszát és a kiszállítást nem lehet ellenőrizni, mivel a weboldalon megadott telefonszám hibás, vagy senki nem veszi fel.
- A megbízható, hivatalos webáruházak esetében a legkényelmesebb fizetési lehetőség az online bankkártyás fizetés vagy előre utalás. Viszont a külföldi székhelyű webáruházaknál ez veszélyt jelenthet, ugyanis, ha kifizetjük a terméket, de az nem érkezik meg a korábban említett okokból kifolyólag, nem tudunk panaszt benyújtani. A szerződésszegés bizonyítása sok akadályba ütközhet (külföldi céggel való hosszú pereskedés), és magas költségekkel járhat (perköltség, fordítás).
Tudatos vásárlóként fontos, hogy megfelelően tájékozódjunk a weboldallal kapcsolatos információkról. Minden hivatalos oldalnak fel kell tüntetnie a kapcsolatfelvételhez okvetlen szükséges adatokat:
- cégnév
- cím
- székhely
- elérhetőség: telefon és email cím
- adószám
Azonban fontos kiemelni, hogy a honlap magyar nyelvű megjelenése vagy a címében látható „.hu” végződés nem jelenti automatikusan azt, hogy az eladó Magyarországi székhellyel, telephellyel vagy ügyfélszolgálattal rendelkező cég. A „.hu” domain nevet a magyar cégek mellett külföldi vállalkozások is használhatják. A domain név használójáról a www.domain.hu honlapon működő ingyenes adatbázisból szerezhetünk információt.
"A vásárlás kapcsán gyorsan, problémamentesen megérkezett az áru, folyamatosan értesítettek annak útjáról. A termékkel jelenleg elégedettek vagyunk, reméljük ez így is marad."
Dr. Sz. Emma
"A megrendelt órát a kért időben megkaptam. A szolgáltatásukkal és a kollégáik telefonon nyújtott segítségével nagyon elégedett vagyok. A későbbi vásárlásaim során is az Önök cégét fogom előnyben részesíteni és ismerőseimnek is ajánlani fogom."
Sz. Gyula
"Igen, én elégedett vagyok. Gyorsan átkerült az óra, ott is volt, tudtak róla. A hölgy válaszolt a kérdéseimre, készséges volt. Tulajdonképpen semmit, de semmit nem tudnék mondani amit jobbító szándékkal, de máshogy kéne csinálni. Ár, ajándék, minden úgy volt ahogy megbeszéltük. Nem nekem kellett mondani, tudták. Így tovább, sok sikert kívánok!"
Sz. László