bezárás
bezárás

Mi lehet annál izgalmasabb, mint hetente újabb és újabb érdekes információt megismerni a divatékszerek és órák világáról? Iratkozzon fel hírlevelünkre, és elsőként értesül az új trendekről és  akcióinkról!

Feliratkozás

Vásárlási információk

ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK

Üdvözöljük ÉÓ Újvilág Kft. (továbbiakban: Eladó) által üzemeltetett weboldalon.

Jelen Általános Szerződési Feltételek (továbbiakban ÁSZF) tartalmazza a www.ekszer-ora.hu weboldalon (a továbbiakban: Honlap) elérhető szolgáltatás igénybevételének vásárló (továbbiakban: Vásárló) általi használatának feltételeit.

Vásárló személyes adatainak kezeléséről az Adatkezelési Tájékoztató rendelkezik.

A Honlap használatához szükséges azon technikai tájékoztatást, melyet jelen ÁSZF nem tartalmaz, a Honlapon elérhető tájékoztatások nyújtják.

A szerződés nyelve magyar.

A szerződés nem minősül írásbeli szerződésnek, azokat Eladó nem iktatja, így az utólag nem hozzáférhető és nem megtekinthető. 

Eladó semmilyen magatartási kódex rendelkezéseinek nem veti alá magát.

Vásárló a Honlap használatával tudomásul veszi és elfogadja az alábbiakat:

1. AZ ELADÓ

Cégnév: ÉÓ Újvilág Kft.
Székhely, levelezési cím: 9022 Győr, Árpád u. 93.
Telefon (rendeléssel kapcsolatos kérdések): +36-30-871-5663
Telefon termékek tulajdonságaival kapcsolatos kérdések +36-30-407-6599
Központi e-mail (rendeléssel kapcsolatban): webshop@ekszer-ora.hu
E-mail (termékekkel kapcsolatban): termek@ekszer-ora.hu
Fax: +36 96 517 589
Adószám: 11127518-2-08
Cégjegyzék szám: Cg. 08-09-003411
Bejegyző Bíróság: Győri Törvényszék Cégbírósága (Győr-Moson-Sopron Vármegyei Bíróság), mint Cégbíróság
Bankszámlaszám: Duna Takarékszövetkezet 58600300-11022004
Nemesfém forgalmazási engedély száma: PR 2325
Tárhely szolgáltató: Web Hosting Kft. (székhely: 9700 Szombathely, Semmelweis Ignác utca 2.; e-mail: info@websharkhosting.hu)


2. A HONLAPON TÖRTÉNŐ VÁSÁRLÁS

2.1. Regisztráció

A Honlap tartalmának minden része elérhető minden Vásárló számára, regisztráció nélkül. A vásárlás nem regisztrációhoz kötött, így megrendelést regisztráció nélkül is lehetősége van a Vásárlónak leadnia a Honlapon keresztül.

Ha a Vásárló regisztrálni szeretne, akkor a Honlap felső menüjében megtalálható, „Belépés/Regisztráció” menüpontra kattintást követően megjelenő felületen, a „Regisztráció” feliratra kell kattintania és a regisztrációs felület értelemszerű kitöltésével, majd a Honlap alján található „Regisztráció” gombra kattintást követően tud. 

A regisztrációs felületen a következő adatokat kötelező megadnia az Eladó részére:

„ALAPADATOK” menüpont alatt
- Név
- Irányítószám,
- Település,
- Cím: utca név, házszám,
- Email cím
- Telefonszám
- Az Ön neme.

A regisztrációs felületen a csillaggal jelölt adatok megadása kötelező.

Nem kötelező jelleggel további adatokat adhat meg a Vásárló, mint pl. születési idő, iskolai végzettség, törzsvásárlói kártya száma stb.

Vásárlónak ezen a felületen van lehetősége továbbá feliratkoznia, Eladó hírlevelére a jelölőnégyzet kipipálásával.

A regisztráció érvényességéhez a Vásárlónak el kell fogadnia a jelölőnégyzet kipipálásával az Eladó adatkezelési nyilatkozatban foglaltakat.

A regisztráció sikeréről az Eladó e-mailben tájékoztatja a Vásárlót, melyben Vásárló egy összegző felület segítségével áttekintheti az általa a regisztráció során megadott adatokat.

A sikeres regisztrációt követően, Vásárló a Honlap felső menüjében található „Belépés/regisztráció” menüpont alatt a belépési adatait megadva (e-mailcím, jelszó) tud belépni a Honlapra.

Vásárló jogosult a regisztrációját bármikor törölni a webshop@ekszer-ora.hu e-mail címre küldött üzenettel. Az üzenet megérkezését követően Eladó köteles haladéktalanul gondoskodni a regisztráció törléséről. Vásárló Vásárlói adatai a törlést követően azonnal eltávolításra kerülnek a rendszerből; ez azonban nem érinti a már leadott rendelésekhez kapcsolódó adatok és dokumentumok megőrzését, nem eredményezi ezen adatok törlését. Az eltávolítás után az adatok visszaállítására többé nincs mód. Ha a Vásárló az adatai törlését követően mégis meggondolja magát, és ismételten vásárolni kíván a Honlapon, akkor újra regisztrálnia szükséges.

A felhasználói hozzáférési adatok (így különösen a jelszó) titokban tartásáért kizárólag a Vásárló a felelős. Amennyiben Vásárló tudomást szerez arról, hogy a regisztráció során megadott jelszavához jogosulatlan harmadik személy hozzájuthatott, köteles haladéktalanul megváltoztatni jelszavát, ha pedig feltételezhető, hogy a harmadik személy a jelszó használatával bármilyen módon visszaél, köteles egyidejűleg értesíteni az Eladót.

Vásárló vállalja, hogy a regisztráció során megadott személyes adatokat szükség szerint frissíti annak érdekében, hogy azok időszerűek, teljesek és a valóságnak megfelelőek legyenek.

A megrendelések beérkezését követően amennyiben a Vásárló adatainak valódisága kérdéses vagy értelmezhetetlen, és a Vevővel történő kapcsolatfelvétel után is sikertelen a Vevői adatok pontosítása, úgy az Eladó jogosult a szerződéstől elállni.

2.2. Megrendelés

Az Eladó telefonon, faxon, e-mailen vagy levélben leadott rendeléseket nem fogad, a termékek megrendelésére kizárólag online a Honlapon keresztül van lehetőség. A megrendelések feldolgozása és kiszállítása hétköznapokon munkaidőben történik, hétvégén az ügyfélszolgálat szünetel.

Vásárló a Honlapon megrendelhető, kategóriákba rendezett termékek között a Honlap felső menüjében található termékkategóriák között böngészhet, és választhatja ki a megrendelni kívánt terméket.

Vásárlónak lehetősége van a Honlapon a kereső mezőt kitöltve, az általa megvásárolni kívánt termékre név vagy típus szerint is rákeresni. Ha a Honlapon eladásra meghirdetett valamely termék megfelel a Vásárló által beírt feltételnek, akkor a rendszer azt megjeleníti.

Vásárló a megrendelni kívánt termék részletes jellemzőiről, áráról, illetve esetlegesen egyéb választható tulajdonságáról, a termék nevére vagy a terméket ábrázoló képre történő kattintást követően tájékozódhat.

Vásárló a termékek alatt található „Kosár” ikonra vagy a „Kosárba rakom” feliratra kattintva tudja a kívánt terméket a virtuális kosarába helyezni, és a Vásárló a mennyiség pontos beírásával meg tudja adni termék mennyiségét.

A kosár tartalmát (a kiválasztott termék darabszámát, és a megrendelés összegét) Vásárló a Honlap felső menüjében, a "Kosár" ikonra kattintva ellenőrizheti vagy amikor a kosárba helyez egy terméket, akkor a felugró ablakban a „Kosár megtekintése” feliratra kell kattintania.

A „Kosár” felületen a Vásárló megtekintheti és ellenőrizheti a kosárba helyezett termékek listáját, azok bruttó árát, a megrendelni kívánt darabszámot, valamint az összegző táblázat alján a megrendelése összegét.

Ezen a felületen a Vásárló még bármikor módosítani tud kosarának tartalmán, hiszen lehetősége van arra, hogy töröljön terméket kosarából a „Tétel törlése” gombra kattintva, illetve a termék mennyiségén (darabszámán) is változtatni tud a darabszám pontos beírásával. Ezen a felületen a Vásárló dönthet, hogy regisztrációval vagy regisztráció nélkül vásárol. Ha kiválasztotta, akkor a „Tovább” gombra kattintva a Vásárló a „Belépés/regisztráció” felületre érkezik, ahol – választásától függően- vagy be tud jelentkezni vagy pedig az adatait meg kell adni a megrendelés teljesítéséhez.

A bejelentkezést követően vagy az adatok megadását követően a felületen ki kell választani a kívánt fizetési és szállítási módot. A „személyes átvétel” választása esetén kitudja választani, hogy melyik üzletben kívánja a terméket átvenni. Személyes átvétel választása esetén a fizetés utánvéttel történik, de a megjegyzés rovatban feltüntetheti, ha egyéb módon szeretne fizetni. Ha minden adatot megadott, fontos, hogy a vásárlás folytatásához, Vásárlónak ezen a felületen található jelölőnégyzet kipipálásával el kell fogadnia jelen ÁSZF-et és az Adatvédelmi tájékoztatóban foglaltakat. Amennyiben nem pipálja be, a rendszer nem engedi a következő oldalra. HA bepipálta, akkor a „Tovább” gombra kattintva egy összesítő felületre érkezik, ahol Vásárlónak lehetősége van ellenőrizni a megrendelését, így különösen az általa megadott adatokat, a megrendelni kívánt terméket, annak árát, az általa választott fizetési és szállítási módot.

Az oldal alján található „Megrendelés” gombra kattintást követően pedig, ha az adatokat rendben találta, a Vásárló véglegesen elküldheti a megrendelését. Eladó a megrendelés sikerességéről az ezt követő felületen és emailben is, értesíti a Vásárlót.

A rendelés feladása tehát a „Megrendelés” gombra kattintással történik, ami a Vásárló részére fizetési kötelezettséget keletkeztet.


2.3. Termékek ára

A Honlapon megjelenített termékek vételára az általános forgalmi adót és egyéb közterheket is tartalmazó módon (bruttóban) van feltüntetve.

A termékek mellett feltüntetett vételár nem tartalmazza a kiszállítás költségét. Külön csomagolási költség azonban nem kerül felszámításra.

A termékek ára magyar forintban (Ft) kerül feltüntetésre.

A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítője és visszaigazoló levél alapján minden költséget tartalmaz, beleértve a házhoz szállítás díját is, amennyiben házhoz szállítással rendelte meg a terméket.

Amennyiben az Eladó gondossága ellenére és/vagy a rendszer hibájából eredően a Honlapon hibás ár kerül feltüntetésre, akkor az Eladó nem köteles a terméket hibás áron értékesíteni.

Hibás árnak minősül - figyelemmel a 2008. évi XLVII. Tv. 4. § (1) bekezdésében foglaltakra is - különösen a nyilvánvalóan téves ár, ami az érintett termék közismert piaci árától jelentősen eltér; esetleg rendszerhiba miatt megjelenő pl. „0” Ft-os, vagy „1” Ft-os ár; egyéb feltűnő értékaránytalanságot mutató ár.

Hibás ár feltüntetése esetén, annak észlelését követően az Eladó haladéktalanul emailben tájékoztatja a Vásárlót arról, hogy a megrendelt termék mellett feltüntetett ár hibás és felajánlja részére a termék valós áron történő megvásárlásának lehetőségét. Ilyen esetben a Vásárló eldöntheti, hogy megvásárolja valós áron a terméket vagy minden hátrányos jogkövetkezmény nélkül eláll a szerződéstől.


2.4. Adatbeviteli hibák javítása

Vásárlónak a rendelés bármely szakaszában és a megrendelés Eladó részére való elküldéséig a Honlapon bármikor lehetősége van az adatbeviteli hibák javítására, akár a saját fiókjában (felhasználói adatok módosítása), akár a megrendelési felületen (pl. termék törlése a kosárból a „tétel törlése” gombra kattintva). Adatbeviteli hibának minősül például egy rosszul megadott mennyiség, rendelési adatok elírása stb. (pl. szállítási cím).

2.5. Ajánlati kötöttség, visszaigazolás

A Vásárló által elküldött ajánlat megérkezését az Eladó késedelem nélkül, automatikus visszaigazoló e-mail útján visszaigazolja a Vásárló részére, mely visszaigazoló e-mail tartalmazza a Vásárló által a vásárlás, illetve regisztráció során megadott adatokat (számlázási és szállítási információk), a rendelés azonosítóját, a rendelés dátumát a megrendelt termékek felsorolását, mennyiségét, a termék árát, szállítási költséget és a fizetendő végösszeget. 

Ha Vásárló rendelését már elküldte az Eladó részére és hibát vesz észre a visszaigazoló e-mailben szereplő adatok tekintetében, azt 1 napon belül jeleznie kell az Eladó felé, a nem kívánt rendelések teljesítésének elkerülése érdekében.

Vásárló mentesül az ajánlati kötöttség alól, ha késedelem nélkül, de legkésőbb 48 órán belül nem kapja meg Eladótól az elküldött rendelésére vonatkozó visszaigazoló e-mailt.

E visszaigazoló e-mail Eladó részéről a Vásárló által tett ajánlat elfogadásának minősül, mellyel érvényes szerződés jön létre Eladó és Vásárló között.

A megrendelés elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül, amelyre a polgári törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvényben foglaltak irányadóak. A szerződés a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet hatálya alá tartozik, és szem előtt tartja a fogyasztók jogairól szóló Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU irányelvének rendelkezéseit. 

2.6. Fizetés

Fizetés utánvétellel a futárnak vagy az üzletben az eladónak: A Honlapon megrendelt termék árát illetve a kiszállítás költségét (a visszaigazoló emailben található végösszeg) a Vásárló a futárnak teljesíti készpénzben, amennyiben annak összege nem haladja meg a 300.000 forintot. 300.000 Ft felett bankkártyás fizetést vagy előre utalást követően tudjuk elküldeni a megrendelt terméket. Az utánvéttel történő fizetés esetén sem számítunk fel külön díjat.

Fizetés utánvéttel az üzletben az eladónak: A Honlapon megrendelt termék árát (a visszaigazoló emailben található végösszeg) a Vásárló az eladónak fizeti meg készpénzben vagy bankkártyával az üzletben, amennyiben személyes átvétellel rendelte meg a terméket.

Előre utalás: Vásárló a megrendelt termékek árát azok kiszállítását, illetve átvételét megelőzően fizeti meg az Eladó részére az 1. pontban megjelölt bankszámlára átutalással. Ezen fizetési mód választása esetén a Vásárló mindenképp várja meg, amíg az Eladó visszaigazolja a megrendelést, addig semmiképp ne indítsa el az utalást.  Eladó a megrendelt terméket a vételár számláján történő jóváírását követően adja át a futárszolgálatnak, illetve személyes átvétellel történő rendelés esetén értesíti a vásárlót arról, hogy megrendelése az üzletben mely időponttól átvehető.

Bankkártyás fizetés: A megrendelés végösszegének azonnali kifizetése történhet az OTP Bank bankkártyás rendszerén keresztül is. A rendszer biztonságos csatornát használ és automatikus. A Bank kizárólag a Vásárló által megadott, a fizetési tranzakcióhoz szükséges kártyaadatokat kapja meg a 128 bites SSL titkosítással ellátott fizetőoldalon. A megrendeléssel kapcsolatos személyes adatokról és a vásárlás tartalmára vonatkozó információkról a Bank nem kap értesítést Eladótól. Másfelől, a fizetőoldal adattartalmáról az Eladó szintén nem értesül, azokat csak a Bank érheti el. A tranzakció eredményéről a fizetést követően a bank oldala tájékoztatja. A kártyás fizetéshez a Vásárló internet böngésző programjának támogatnia kell az SSL titkosítást. A megrendelés végösszegeként kifizetett összeg azonnal zárolásra kerül a Vásárló folyószámláján. Ha személyes átvétellel rendelte meg a terméket, a megrendelésének összegét az üzletben bankkártyával is ki tudja fizetni.

2.7. Számla

Eladó a megrendelt termékek kiszállításakor a Vásárló részére, a kifizetés igazolására, elektronikus számlát küld a megadott e-mail címre.

2.8. Szállítás

A Honlapon leadott rendelések kiszállítása a Trans-o-flex Hungary Kft., valamint a GLS Hungary Kft. futárszolgálatokkal történik az online rendelés során a Vásárló által megadott címre, vagy GLS-Csomagpontba.

A futárszolgálat hétfőtől-péntekig, 08:00-17:00 óra között kézbesíti a megrendeléseket. Amennyiben Vásárló ebben időszakban nem tartózkodik a megadott címen, szállítási címként célszerű olyan szállítási címet megadni, ahol a szállítási időszakban a Vásárló biztosan át tudja venni a megrendelt terméket.

A csomag aktuális helyzetéről az Eladó értesítést küld a Vásárló részére e-mailben a regisztrációban megadott email címre.

Amennyiben a Vásárló a futárszolgálat által megjelölt időpontban nem tartózkodik a megadott szállítási címen és a csomag átvétele meghiúsul, a futár értesítést hagy a szállítási címen. Az értesítőn található szám segítségével a Vásárlónak lehetősége van a futárszolgálatnál új szállítási cím és időpont megadására illetve egyeztetésére. A futárszolgálat további 1 alkalommal kísérli meg a megrendelt termékek kiszállítását.

A futárszolgálat összesen kétszeri kézbesítést kísérel meg, azonban, ha a 2. kiszállítás is sikertelen – Vásárlónak felróható okból -, akkor a 3. kiszállítást az Eladó csak akkor kísérli meg újból, ha a Vásárló a megrendelés ellenértékét és az új szállítási költséget átutalással Eladó részére kifizette és a vételár az Eladó számláján jóváírásra került.

Ha Vásárló sérülést tapasztal a terméken vagy a csomagoláson, az átvétel során, akkor a futártól ne vegye át a terméket és küldje vissza. Amennyiben az átvételkor láthatóan sérült a csomagolás vagy a termék, és a sérülés az áru átvételét megelőzően keletkezett, a termék visszavételét Eladó díjmentesen biztosítja. A Vásárló az átvételt követően késedelem nélkül köteles meggyőződni arról, hogy a szolgáltatás minősége és mennyisége megfelelő-e és az esetleges kifogásáról haladéktalanul köteles tájékoztatni az Eladót.

2.9. Szállítási költségek

Az eladási ár tartalmazza a csomagolás költségét is.

Házhozszállítás Magyarország területén:

Megrendelés végösszeg:             Szállítási költség:
0 Ft - 9999 Ft                              1500 Ft
10 000 Ft felett                           Ingyenes!

Külföldre történő szállítási cím esetén kérjük, hogy megrendelés előtt a szállítási költségekről érdeklődjön e-mailen az Eladónál!

GLS-Csomagpontba történő szállítás:

Megrendelés végösszeg:             Szállítási költség:
0 Ft - 9999 Ft                              1000 Ft
10 000 Ft felett                           Ingyenes!


2.10. Szállítási határidő

A szállítási határidő Magyarország területén 1-3 munkanap, amennyiben a megrendelt áru az Eladó raktárában rendelkezésre áll.

Karikagyűrű, vagy egyéb ékszer méretre történő gyártása esetén a szállítás a termék adatlapján jelzett határidőre történik.

A szállítási idő a választott fizetés módja szerint is változhat. Banki előre utalás, illetve bankkártyával történő fizetés esetén az 1-3 munkanapos szállítási idő a fizetési tranzakció lezárása után értendő, vagyis amikor a vételár az Eladó számláján jóváírásra kerül.

A megrendelés beérkezésekor raktáron nem lévő termékek szállításáról az Eladó a Vásárlót külön tájékoztatja e-mailben vagy telefonon, akinek ha a módosított szállítási határidő nem felel meg, elállhat a vásárlási szándékától.

Ha az Eladó a megrendelést a fentiek szerinti vagy a kapcsolatfelvétel során megbeszélt határidőn belül nem tudja teljesíteni, e-mailen egyezteti a Vásárlóval a szállítási határidőt.
A nem teljesíthető rendelésről (anyag hiány, készlethiány stb.) a Vásárló a megrendelés beérkezését követően még aznap vagy legkésőbb a következő munkanapon külön értesítést kap.

Eladó – a Felek eltérő megállapodásának hiányában - a szerződés megkötését követően késedelem nélkül, de legkésőbb harminc napon belül köteles a fogyasztó rendelkezésére bocsátani (kiszállítani) a terméket.

Az Eladó késedelme esetén a fogyasztónak minősülő Vásárló jogosult póthatáridőt tűzni. Ha az Eladó a póthatáridőn belül nem teljesít, a fogyasztó jogosult a szerződéstől elállni.
A fogyasztó póthatáridő tűzése nélkül akkor jogosult a szerződéstől elállni akkor, ha
a) az Eladó a szerződés teljesítését megtagadta; vagy
b) a szerződést a felek megállapodása szerint vagy a szolgáltatás felismerhető rendeltetésénél fogva a meghatározott teljesítési időben - és nem máskor - kellett volna teljesíteni.

2.11. Személyes átvétel

A megrendelt termékek személyes átvételére is lehetősége van a Vásárlónak. A személyes átvétel helyét a Vásárló a vásárlási folyamat során tudja megadni, úgy, hogy a legördülő ablakban kiválasztja a számára megfelelő üzletet az átvétel helyeként. A személyes átvételre az adott üzlet nyitvatartási idejében van lehetőség, azt követően, hogy az Eladó értesítette a Vásárlót arról, hogy megrendelése átvehető.

3. ELÁLLÁSI JOG

3.1. Elállási jog gyakorlásának menete

Az e pontban foglaltak kizárólag a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személyre vonatkoznak, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, valamint az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje (a továbbiakban „Fogyasztó”).

A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet (Korm. rendelet) alapján a Fogyasztó jogosult a termék adásvételére irányuló szerződés esetén

a) terméknek,

b) több termék szolgáltatásakor az utoljára szolgáltatott terméknek,

c) több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak,

d) ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak, a Fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított tizennégy (14) napon belül a szerződéstől indokolás nélkül elállni.

Eladó a Korm. rendelet által biztosított 14 napon felül, további 8 napot biztosít az elállási jog gyakorlására. Tehát összesen az elállásra 22 nap áll a Fogyasztó rendelkezésére. Fogyasztó elállási jogát a megrendelés és a termék átvételének a napja közötti időszakban is gyakorolhatja.

Ha a Fogyasztó elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (például postán, telefaxon vagy elektronikus úton küldött levél útján) a jelen ÁSZF 1. pontjában feltüntetett elérhetőségek igénybevételével az Eladó részére. Erre a célra a Fogyasztó a megrendeléséhez nyomtatott formában kézbesített Visszaküldési űrlapot tudja igénybe venni.

Az elállás akkor tekinthető határidőben érvényesítettnek, ha a Fogyasztó az erre irányuló nyilatkozatát az átvétel napjától számított 22 napon belül a Korm. rendeletben meghatározottak szerint közli és a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállást követő 22 napon belül (akár a 22. naptári napon) visszajuttatja az Eladónak, igazolt módon (Pl: írásban, ajánlott küldeményként).

Postai úton történő jelzés alkalmával a feladás dátumát, e-mail vagy telefaxon keresztül történő értesítés esetén az e-mail illetve a fax küldésének idejét veszi figyelembe Eladó a határidő számítás szempontjából. Az Eladó által üzemeltetett üzletek bármelyikében személyesen történő jelzés esetén a határidő számítás az üzlet által felvett jegyzőkönyvön szereplő dátumtól számítódik.

Elállási jog gyakorlása esetén Fogyasztónak a terméke(ket)t csomag formájában szükséges eljuttatnia az Eladóhoz, ami kétféle módon lehetséges: (1) az Eladó 9022 Győr, Árpád út 93. címére visszaküldenie; illetve (2) az Eladó által üzemeltetett üzletek bármelyikébe nyitvatartási időben személyesen elvinnie. A gördülékeny ügyintézés érdekében Fogyasztó lehetőség szerint küldjön vissza minden olyan kiegészítőt (jótállási jegy, használati utasítás, számla, díszdoboz, promóciós ajándék, amit a termékkel együtt kapott), amit az eredeti csomag tartalmazott.

Eladónak az utánvéttel visszaküldött csomagot nem áll módjában átvenni. A termék visszaküldésének költségén kívül az elállás kapcsán a Fogyasztót semmilyen más költség nem terheli.

A visszatérítés során az Eladó minden esetben banki átutalást alkalmaz, a Fogyasztó által megadott bankszámlaszámra, függetlenül attól, hogy az eredeti ügylet milyen fizetési móddal történt. E visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Fogyasztót semmilyen többletköltség nem terheli.

Ha Fogyasztó eláll a szerződéstől, Eladó mindent megtesz annak érdekében, hogy 3-5 munkanapon belül megvalósuljon a visszatérítés. Kivételt képeznek ez alól a megnövekedett forgalmú időszakok (pl. kuponnapok, karácsony, Black Friday), amikor a visszaküldött termékek feldolgozása hosszabb időt vehet igénybe; ilyen esetekben az Eladó legkésőbb a Fogyasztó elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül biztosítja a visszatérítést.

A visszatérítés magában foglalja a Fogyasztó által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási (kiszállításért fizetett) költséget is, kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy Fogyasztó az Eladó által felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott. Eladó jogosult a visszatérítést mindaddig visszatartani, amíg vissza nem kapta a terméket, vagy Fogyasztó nem igazolta hitelt érdemlően, hogy azt visszaküldte: a kettő közül Eladó a korábbi időpontot veszi figyelembe.

Elállási jog gyakorlása esetén Fogyasztónak lehetősége van a promóciós termék megtartására, ebben az esetben Eladó az ajándék értékével csökkentett összeget téríti vissza a Fogyasztó számára. Az aktuális promóciós termék pontos értékéről az alábbi oldalon tájékozódhat a Fogyasztó.

A visszajuttatott termék árának beszámítására egy esetleges új vásárlásba nincs lehetőség. Ez vonatkozik a nem minőségi kifogásból adódó csere, illetve a mérethiba miatti csere céljából visszaküldött, illetve személyesen visszahozott termékre (pl. karkötő, gyűrű) is. Amennyiben a Fogyasztó a visszaküldött vagy személyesen visszavitt termék helyett másikat választ az Eladó által üzemeltetett valamely üzletben vagy webshopban, azt az Eladó új vásárlásnak tekinti, és arról a kifizetést követően külön számlát állít ki.

Fogyasztó kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be. Az Eladó tehát követelheti a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenés (pl. igénybevétel során keletkezett karcolás, az ékszerben lévő gyűrűből a kő kivétele és rongálása stb.) illetve ésszerű költségeinek – ha szolgáltatásnyújtásra irányuló szerződés teljesítését a Fogyasztó kifejezett kérésére a határidő lejárta előtt megkezdte és gyakorolja felmondási jogát - megtérítését.

3.2. Fogyasztót mely esetekben nem illeti meg az elállási jog:

1. olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a Fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állított elő az Eladó elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a Fogyasztó személyére szabtak;

2. olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac Eladó által nem befolyásolható, a 22 napos elállási határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ.

 

4. SZAVATOSSÁG

4.1. Kellékszavatosság

Vásárló az Eladó hibás teljesítése esetén az Eladóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet. Fogyasztói szerződés esetén Vásárló az átvétel időpontjától számított 2 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit, azokért a termékhibákért, amelyek a termék átadása időpontjában már léteztek. Két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait Vásárló érvényesíteni már nem tudja.

Nem fogyasztóval kötött szerződés esetén a jogosult az átvétel időpontjától számított 1 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit.

Vásárló – választása szerint – kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Vásárló által választott igény teljesítése lehetetlen vagy az Eladó számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést Vásárló nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát az Eladó költségére Vásárló is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

Amennyiben az Eladó a javításra átvett terméket 15 napon belül nem tudja megjavítani, úgy a Vásárló részére – igazolható módon – értesítést küld a javítás várható idejéről. Ha a javítás meghaladja a 30 napot, akkor a Vásárló kérésére a terméket ki kell cserélni, vagy vissza kell fizetni a vételárat.

Vásárló a választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban köteles viselni, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra az Eladó adott okot. Vásárló köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni az Eladóval.

Vásárló közvetlenül az Eladóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

A szerződés teljesítésétől számított 1 éven belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Vásárló igazolja, hogy a terméket az Eladótól vásárolta (számla vagy a számla másolatának bemutatásával). Ilyen esetben az Eladó csak akkor mentesül a szavatosság alól, ha ezt a vélelmet megdönti, vagyis bizonyítja, hogy a termék hibája a Vásárló részére történő átadást követően keletkezett. Amennyiben az Eladó bizonyítani tudja, hogy a hiba oka a Vásárlónak felróható okból keletkezett, nem köteles Vásárló által támasztott szavatossági igénynek helyt adni. A teljesítéstől számított 1 év eltelte után azonban már Vásárló köteles bizonyítani, hogy a Vásárló által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

Ha Vásárló a szavatossági igényét a terméktől - a megjelölt hiba szempontjából - elkülöníthető része tekintetében érvényesíti, a szavatossági igény a termék egyéb részeire nem minősül érvényesítettnek.

4.2. Termékszavatosság

A termék (ingó dolog) hibája esetén a fogyasztónak minősülő Vásárló – választása szerint – a 4.1. pontban meghatározott jogot vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

Vásárlót megilleti az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesítsen. Azonban, ha a fogyasztó egy adott hiba miatt egyszer már sikerrel érvényesítette a hibás teljesítésből eredő igényét, ugyanezen hiba tekintetében más jogi alapon erre már nem tarthat igényt.

Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét Vásárló a gyártóval szemben érvényesítheti.

Termékszavatossági igényként Vásárló kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti. A termékszavatossági igény érvényesítése esetén Vásárlónak kell bizonyítania, hogy a termékhiba a gyártó általi forgalomba hozatal időpontjában fennállt.

Egy termék akkor minősül hibásnak, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Termékszavatossági igényét Vásárló a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti. A Vásárló a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a fogyasztó felelős.

Vásárló termékszavatossági igényét az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja.

A gyártó, forgalmazó kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

- a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy

- a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy

- a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak, forgalmazónak a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

 

4.3. Jótállás

A jótállás feltételeit az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet szabályozza. 

Ha a kötelező jótállás alá eső új termék ára 10 000 Ft – 250 000 Ft közé esik, 2 év;

Ha a kötelező jótállás alá eső új termék ára 250 00 Ft-ot meghaladja, 3 év jótállás vonatkozik a termékre.

A jótállás kezdő időpontja a termék fogyasztónak minősülő Vásárlónak történő átadásának a napja, vagy ha az üzembe helyezést az Eladó vagy az Eladó megbízottja végzi, az üzembe helyezés napja.

Amennyiben a fogyasztó a terméket az átadástól számított 6 hónapon túl helyezi üzembe, akkor a jótállás kezdő időpontja a termék átadásának a napja.

 

Jótállás keretébe tartozó hiba esetén:

Vásárló – választása szerint – kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Vásárló által választott igény teljesítése lehetetlen vagy az Eladó számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést Vásárló nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát az Eladó költségére Vásárló is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

A kijavítást vagy kicserélést – a termék tulajdonságaira és a Vásárló által elvárható rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőn belül, a Vásárló érdekeit kímélve kell az Eladónak elvégeznie.

A kijavítás során a termékbe csak új alkatrész kerülhet beépítésre.

Ha a Vásárló a termék meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított 3 munkanapon belül érvényesít csereigényt, az Eladó nem hivatkozhat aránytalan többletköltségre, hanem köteles a terméket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.

Ha egy kötelező jótállás alá tartozó termék első javítása során kiderül, hogy a termék nem javítható, akkor Eladó 8 napon belül köteles cserélni a terméket. Ha a cseréjére nincs lehetőség, Eladó köteles a jótállási jegyen, ennek hiányában a Vásárló által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton – az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán – feltüntetett vételárát köteles 8 napon belül visszatéríteni a Vásárló részére.

Ha egy kötelező jótállás alá tartozó termék javítási ideje a 15 napot meghaladja, akkor a vállalkozás – legkésőbb a 15. napon – köteles a fogyasztót tájékoztatni annak várható időtartamáról.

Ha egy kötelező jótállás alá tartozó terméket 30 napon belül nem tudja megjavítani az Eladó, illetve az általa megbízott szerviz, akkor Eladó 8 napon belül cserélni köteles a terméket. Ha a cserére nincs lehetőség, Eladó köteles a jótállási jegyen, ennek hiányában a Vásárló által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton – az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán – feltüntetett vételárát köteles 8 napon belül visszatéríteni a Vásárló részére.

Ha egy kötelező jótállás alá tartozó termék a harmadik javítást követően újból meghibásodik, akkor Eladó 8 napon belül köteles cserélni a terméket. Ha a cserére nincs lehetőség, Eladó köteles a jótállási jegyen, ennek hiányában a Vásárló által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton – az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán – feltüntetett vételárát köteles 8 napon belül visszatéríteni a Vásárló részére.

A jótállás időtartama a 2021. január 1-jét követően vásárolt, kötelező jótállás alá tartozó termékek esetében meghosszabbodik a javításra átadás napjától kezdve azzal az idővel, amely alatt a fogyasztó a fogyasztási cikket a hiba miatt rendeltetésszerűen nem használhatta. A jótállási idő a terméknek vagy a termék részének kicserélése (kijavítása) esetén a kicserélt (kijavított) termékre (termékrészre), valamint a kijavítás következményeként jelentkező hiba tekintetében újból kezdődik.

Eladó a jótállási kötelezettség alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.

Vásárló a jótállás iránti igényét választása szerint az ÉÓ Újvilág Kft. székhelyén, illetve bármely, az Eladó által üzemeltetett Újvilág Ékszer Óra üzletben is bejelentheti.

Jótállási igényt kizárólag a fogyasztónak minősülő Vásárló jelenthet be.

Nem tartozik jótállás alá a hiba, ha annak oka a termék Vásárló részére történő átadását követően lépett fel, így például, ha a hibát

- rendeltetésellenes használat, a használati-kezelési útmutatóban foglaltak figyelmen kívül hagyása,
- helytelen tárolás, helytelen kezelés, rongálás,
- elemi kár, természeti csapás okozta.

A jótállási kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek az Eladót terhelik.

Vásárlót megilleti az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesítsen. Azonban, ha a fogyasztó egy adott hiba miatt egyszer már sikerrel érvényesítette a hibás teljesítésből eredő igényét, ugyanezen hiba tekintetében más jogi alapon erre már nem tarthat igényt.

A jótállás tehát nem érinti a jogszabályból eredő – így különösen kellék- és termékszavatossági, illetve kártérítési – jogainak érvényesítését.

Ha a felek között jogvita alakul ki, melyet békés úton rendezni nem tudnak, a Vásárló békéltető testületi eljárást kezdeményezhet, a 5.2. pontban feltüntettettek alapján.

4.4. Szavatossági, jótállási igények érvényesítése

A Vásárló a szavatossági, jótállási igényeit az 1. pontban meghatározott elérhetőségeken keresztül jelentheti be az Eladó felé.

5. JOGÉRVÉNYESÍTÉSI LEHETŐSÉGEK

5.1. Panaszügyintézés helye, ideje, módja

Vásárló a termékkel vagy az Eladó tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait az 1. pontban megjelölt elérhetőségeken keresztül terjesztheti elő.

Eladó a szóbeli panaszt (pl. üzlethelyiségben), amennyiben arra lehetősége van, azonnal orvosolja. Ha a szóbeli panasz azonnali orvoslására nincs lehetőség, a panasz jellegéből adódóan, vagy ha a Vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet, akkor az Eladó a panaszról jegyzőkönyvet – melyet öt évig, a panaszra tett érdemi válaszával együtt megőrzi - vesz fel.

Eladó a jegyzőkönyv egy példányát személyesen közölt (üzlethelyiségben) szóbeli panasz esetén helyben a Vásárlónak átadni, vagy ha ez nem lehetséges, akkor az alább részletezett írásbeli panaszra vonatkozó szabályok szerint köteles eljárni;

Eladó a telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a Vásárlónak legkésőbb az érdemi válasszal egyidejűleg megküldi a jegyzőkönyv másolati példányát.

Minden egyéb esetben az Eladó az írásbeli panaszra vonatkozó szabályok szerint jár el.

A telefonon, vagy más hírközlési eszköz segítségével rögzített panaszt az Eladó egyedi azonosítóval látja el, mely a későbbiekben egyszerűsíti a panasz visszakeresését.

Eladó a hozzá írásban érkezett panaszt 30 napon belül érdemben megválaszolja. Az intézkedés jelen szerződés értelmében a postára adást jelenti.

A panasz elutasítása esetén Eladó az elutasítás indokáról tájékoztatja a Vásárlót.

5.2. Egyéb jogérvényesítési lehetőségek

Amennyiben Eladó és Vásárló között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita Eladóval való tárgyalások során nem rendeződik, milyen jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva Vásárló számára:

- Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságnál

Győr-Moson-Sopron Vármegyei Kormányhivatal Győri Járási Hivatal Műszaki, Engedélyezési és Fogyasztóvédelmi Főosztály, Fogyasztóvédelmi Osztály
Cím: 9022 Győr, Türr István u. 7.
Postacím: 9002 Győr, Pf.: 311.
Telefonszám: +36 96 795 950, +36 96 795 951
Telefax: +36 96 795 955
E-mail: fogyved_nydf_gyor@nfh.hu

- Békéltető testület eljárásának kezdeményezése

Győr-Moson-Sopron Vármegyei Békéltető Testület
Székhely: 9021 Győr, Szent István út 10/a.
Telefonszám: (+36) 96-520-217
E-mail cím:
Illetékességi terület: Győr-Moson-Sopron vármegye, Vas vármegye, Zala vármegye

Budapesti Békéltető Testület
Székhely: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. I. em. 111.
Levelezési cím: 1253 Budapest, Pf. 10.
Telefonszám: (+36) 1-488-2131
E-mail cím:
Illetékességi terület: Budapest

Baranya Vármegyei Békéltető Testület
Székhely: 7625 Pécs, Majorossy I. u. 36.
Telefonszám: (+36) 72-507-154
E-mail cím:
Illetékességi terület: Baranya vármegye, Somogy vármegye, Tolna vármegye

Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Békéltető Testület
Székhely: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
Levelezési cím: 3501 Miskolc, Pf. 376.
Telefonszám: (+36) 46-501-090/105 (új ügyek); 46-501-871 (folyamatban lévő ügyek)
E-mail cím:
Illetékességi terület: Borsod-Abaúj-Zemplén vármegye, Heves vármegye, Nógrád vármegye

Csongrád-Csanád Vármegyei Békéltető Testület
Székhely: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Telefonszám: (+36) 62-554-250/118
E-mail cím:
Illetékességi terület: Békés vármegye, Bács-Kiskun vármegye, Csongrád-Csanád vármegye

Fejér Vármegyei Békéltető Testület
Székhely: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.
Telefonszám: (+36) 22-510-310
E-mail cím:
Illetékességi terület: Fejér vármegye, Komárom-Esztergom vármegye, Veszprém vármegye

Hajdú-Bihar Vármegyei Békéltető Testület
Székhely: 4025 Debrecen, Vörösmarty u. 13-15.
Telefonszám: (+36) 52-500-710, 52-500-745
E-mail cím:
Illetékességi terület: Jász-Nagykun-Szolnok vármegye, Hajdú-Bihar vármegye, Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegye

Pest Vármegyei Békéltető Testület
Székhely: 1055 Budapest, Balassi Bálint utca 25. IV/2.
Telefonszám: (+36) 1-792-7881
E-mail cím:
Illetékességi terület: Pest vármegye

Békéltető Testületre vonatkozó szabályok alkalmazásában fogyasztónak minősül a külön törvény szerinti civil szervezet, egyház, társasház, lakásszövetkezet, mikro-, kis- és középvállalkozás is, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje.

- Az EU online békéltetési szolgáltatásának igénybevétele:

Online vásárlás alkalmával a fogyasztónak lehetősége van a vonatkozó uniós előírások alapján az EU online békéltetési szolgáltatásának igénybevételére. Az online vitarendezési platform egyablakos ügyintézési pontként működik azon fogyasztók és kereskedők számára, akik az e rendelet hatálya alá tartozó jogvitáikat bírósági eljáráson kívül kívánják rendezni. Az online vitarendezési platform egy interaktív weboldal, amely elektronikus úton és díjmentesen elérhető az Unió intézményeinek valamennyi hivatalos nyelvén. Az eljárás elindítása érdekében egy egyszerű regisztráció szükséges az Európai Bizottság rendszerében. Ezt követően bejelentkezés után nyújthatja be panaszát az online békéltető honlapon keresztül, amelynek címe: http://ec.europa.eu/odr

- Bírósági eljárás kezdeményezése.


6. FELHASZNÁLÁSI FELTÉTELEK


6.1. Felelősség

Vásárló a Honlapot kizárólag a saját kockázatára használhatja, és elfogadja, hogy Eladó nem vállal felelősséget a használat során felmerülő vagyoni és nem vagyoni károkért a szándékosan okozott, továbbá az emberi életet, testi épséget vagy egészséget megkárosító szerződésszegésért való felelősségen túlmenően.
Eladó kizár minden felelősséget a Honlap használói által tanúsított magatartásért. Vásárló köteles gondoskodni arról, hogy a Honlap használata során harmadik személyek jogait vagy a jogszabályokat se közvetlenül, se közvetett módon ne sértse. Vásárló teljes mértékben és kizárólagosan felelős saját magatartásáért, Eladó ilyen esetben teljes mértékben együttműködik az eljáró hatóságokkal a jogsértések felderítése végett.

A Vásárlók által a Honlap használata során esetlegesen elérhetővé tett tartalmat az Eladó jogosult, de nem köteles ellenőrizni, és a közzétett tartalmak tekintetében az Eladó jogosult, de nem köteles jogellenes tevékenység folytatására utaló jeleket keresni.

A szolgáltatás oldalai olyan kapcsolódási pontokat (linkeket) tartalmazhatnak, amelyek más Eladók oldalaira vezetnek. E szolgáltatók adatvédelmi gyakorlatáért és más tevékenységéért Eladó nem vállal felelősséget.

Az Internet globális jellege miatt Vásárló elfogadja, hogy a Honlap használata során a vonatkozó nemzeti jogszabályok rendelkezéseit is figyelembe köteles eljárni. Amennyiben a Honlap használatával összefüggő bármely tevékenység a Vásárló államának joga szerint nem megengedett, a használatért kizárólag Vásárlót terheli a felelősség.

Amennyiben a Vásárló a Honlapon kifogásolható tartalmat észlel, köteles azt haladéktalanul jelezni az Eladónak. Ha az Eladó jóhiszemű eljárása során a jelzést megalapozottnak találja, jogosult az információ haladéktalan törlésére vagy annak módosítására.

6.2. Szerzői jogok

A Honlap egésze, annak grafikus elemei, szövege és technikai megoldásai, és a Szolgáltatás elemei szerzői jogi védelem vagy más szellemi alkotáshoz fűződő jog (így különösen védjegyoltalom) alatt állnak. Eladó a szerzői jogi jogosultja vagy a feljogosított felhasználója a Honlapon, valamint a Honlapon keresztül elérhető szolgáltatások nyújtása során megjelenített valamennyi tartalomnak: bármely szerzői műnek, illetve más szellemi alkotásnak (ideértve többek közt valamennyi grafikát és egyéb anyagokat, a Honlap felületének elrendezését, szerkesztését, a használt szoftveres és egyéb megoldásokat, ötletet, megvalósítást).

A Honlap tartalmának valamint egyes részeinek fizikai vagy más adathordozóra mentése vagy kinyomtatása magáncélú felhasználás céljából vagy az Eladó előzetes írásbeli hozzájárulása esetén engedélyezett. A magáncélú felhasználáson túli felhasználás – például adatbázisban történő tárolás, továbbadás, közzé- vagy letölthetővé tétel, kereskedelmi forgalomba hozatal – kizárólag az Eladó előzetes írásbeli engedélyével lehetséges.

A jelen ÁSZF-ben kifejezetten meghatározott jogokon túlmenően a regisztráció, a Honlap használata, illetve az ÁSZF egyetlen rendelkezése sem biztosít jogot Vásárlónak a Honlapon szereplő bármely kereskedelmi névnek vagy védjegynek bármely használatára, hasznosítására. A Honlap rendeltetésszerű használatával járó megjelenítésen, az ehhez szükséges ideiglenes többszörözésen és a magáncélú másolatkészítésen túl e szellemi alkotások az Eladó előzetes írásbeli engedélye nélkül semmilyen egyéb formában nem használhatók fel vagy hasznosíthatók.

Az Eladó fenntartja minden jogát szolgáltatásának minden elemére, különös tekintettel a www.ekszer-ora.hu domainnevére, az ehhez tartozó aldomainekre, az Eladó által foglalt minden más domainnévre, annak aloldalakra, valamint az internetes reklámfelületeire. Tilos minden olyan tevékenység, amely az Eladó adatbázisának kilistázására, rendszerezésére, archiválására, feltörésére (hack), forráskódjainak visszafejtésére irányul, kivéve, ha erre az Eladó külön engedélyt ad.

Külön megállapodás, vagy az erre a célra szolgáló szolgáltatás igénybevétele nélkül tilos az Eladó által rendelkezésre bocsátott felület, illetve keresőmotorok megkerülésével az Eladó adatbázisát módosítani, lemásolni, abban új adatokat elhelyezni, vagy meglévő adatokat felülírni.

A Szolgáltatás igénybevételével Vásárló elfogadja, hogy az Eladó a Szolgáltatás igénybevétele során a Vásárló által feltöltött adatokat a vonatkozó Adatvédelmi Tájékoztató keretei között bármikor és bárhol, korlátozás és külön díj fizetése nélkül felhasználhatja.

7. AZ ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK EGYOLDALÚ MÓDOSÍTÁSA

Eladó jogosult jelen Általános Szerződési Feltételeket a Vásárlók Honlap felületén történő előzetes tájékoztatása mellett, egyoldalúan is módosítani. A módosított rendelkezések a hatályba lépést követően a Honlap első használata alkalmával válnak hatályossá Vásárlóval szemben, azokat a módosítást követően leadott megrendelésekre kell alkalmazni.

8. TULAJDONJOG FENNTARTÁSA

A vételár teljes kifizetéséig a termék az Eladó tulajdonában marad. Ha a termék a vételár teljes kifizetését megelőzően mégis – bármely okból – a Vásárló birtokába kerül, felelősséggel tartozik az Eladó irányába mindazon károk tekintetében, amelyek megtérítésére senkit nem lehet kötelezni.

Jelen Általános Szerződési Feltételek hatályba lépésének ideje: 2024. május 22.


Jelen dokumentum letölthető változata itt érhető el.

 

"Köszönöm, mindennel elégedett voltam a rendelés során. A rendelt termék olyan volt, amit vártam, a rendelés állapotáról folyamatosan tájékoztattak, telefonon értesítettek az átvétel lehetőségéről. Másnak is szívesen ajánlom szolgáltatásaikat. "

F. Ildikó

"Kedves Csapat! Nagyon meg vagyok elégedve a termékkel, a kiszolgálással, a választékkal, egyszerűen mindennel. Az óra, amit megvettem, nem volt budapesti üzletükben, de szerencsére rugalmasságuknak köszönhetően ha nem tetszett volna, tudtam volna másikat kérni. Az emailben 3 munkanapot írtak, mire az órát át tudom venni, de ebből 1 munkanap lett, aminek szintén csak örülni lehet. Köszönöm!"

P. Franziska

"...csak jót tudok mondani mind a kiszolgálásról (Bp. Allée) mind a megvásárolt termékről. További sikeres működést kívánva maradok …egy elégedett vásárlójuk…"

H. Attila