A győztes szemlélet
A 120 év alatt legyártott mintegy 7 millió darab óra átlag 58.000 darabos eladást tesz ki évente. Ezekhez a számokhoz adódnak hozzá azok a Marvin által fejlesztett szerkezetek, melyeket olyan márkáknak szállítottak, mint a Zenith, Tiffany vagy Tourneau. Ennek eléréséhez Marvin egy világszerte működő disztribúciós hálózatot hozott létre, fejlesztett és koordinált. Íme ennek egy rövid áttekintése...
Az első lépések... 1893, Chicago Universal Kiállítás
...az év melyben a Marvin nevet bejegyezték... Hyppolite Didisheim, Marc fia, Chicago-ba ment, hogy a Marvin cég kínálatát bemutassa. Kihasználva a fellendülő amerikai piac adta lehetőségeket, úgy döntött, hogy New Yorkban marad. Leányvállalatot alapított és nyitott egy üzletet a Nassau Street-en. Testvére Bernard segítségével szerkezeteket és Marvin órákat adott el, néhányat személyre szabva az ügyfél nevével ellátva. A svájci karórák gyors fejlődését az amerikai óraipar alábecsülte. Charles szintén óraipari kalandba vágott a louisiana-i Algiersben.
Háborúk között, avagy a globalizáció...
Disztribúciós hálózatát kirendeltségek vagy kizárólagos képviselők útján építette Marvin. Az amerikai álom eposza a 30-as évek végéig folytatódott, amikor a márka képviseletével nemzeti disztribútorokat bíztak meg.
Venezuela, Columbia, Chile, Peru... a márka ténylegesen lefedte a dél amerikai kontinenst.
Európában értékesítési irodákat nyitott Jugoszláviában, Lengyelországban és Magyarországon is, kirendeltséget alapított Angliában és együttműködésre lépet Németországban az Uhren Weiss céggel, akik 50 üzletből álló hálózatukkal a márka kizárólagos képviselői lettek. Svájcban értékesítési megállapodást kötött Marvin a kereskedő órások szövetségével. Ázsia és azon belül különösen Kína nyitotta meg kapuit a Marvin márka előtt ebben az időben.
Megbízva szerkezeteik minőségében és megbízhatóságában, Marvin kihasználta a svájci óragyártás fellendülését és olyan további márkákat indított el, mint az Election, Lancet és Prima.
Óragyártás a 19. századi Amerikában
1844-ben a világ óragyártásának felét a svájci órák tették ki. Ez alatt az Egyesült Államokban...
...1850-ben alapították a Boston Watch Co.-t, amit később Waltham Watch Co.-ra kereszteltek.; az Elgin Watch Co. pedig 1864-ben jelent meg a piacon. Ez a két cég mutatta be az első sorozatban gyártott alkatrészekből készült órákat, és ebből adódóan pénzügyileg is sokkal versenyképesebben tudtak lenni. Ez a technológiai újítás jelöli az amerikai óragyártás kezdetét, egyenes útra állítva ahhoz, hogy a világ egyik legerősebbjévé váljon a 19. század végére. Az amerikai polgárháború ideje alatt, 1861 és 1865 között, évente mintegy 500.000 darab karórát és egyéb órát gyártottak.
Az 1867-es philadelphiai Universal Kiállítás alkalmával tudatosult a svájci óraipar számára az amerikai gépesített óraipar ereje, minősége és versenyképessége. A svájci óra export, az 1872-ben elért 18 millió svájci frankról, 1877-re 3 millió frankra esett vissza.
Válaszul az amerikai kihívásra, annak érdekében, hogy vezető szerepét megőrizze, a svájci óraipar felgyorsította gépesítési folyamatait, megőrizve mindemellett legendás érzékét a kidolgozás minőségére és részletgazdagságra.
A centenáriumtól a 20. század végéig
Az új világrend szembesült a Kelet Európai piacok kommunista uralom alatti bezáródásával; a márka európai és amerikai piacokra koncentrált. Száz éves fennállásának idején, 1950-ben Marvin 5 kontinens több mint 60 országában volt jelen. Ez az erős globális jelenlét egészen a 70-es évek végéig tartott.
Számos erősségével együtt, mint például a kollekciók változatossága, a szerkezetek megbízhatósága és műszaki kifinomultsága és a disztribúciós hálózat nagy hatóköre, Marvint szívesen fogadták az MSR Group berkeiben (MSR = Manufactures d'horologerie Suisses Réunies - Svájc Egyesített Óragyárai). Az MSR Groupnak ekkor már tagja volt a Revue Thommen, Vulcain, Phoenix és Büser. A Marvin gyár védjegyeként számon tartott magas minőség és szigorúság, újra elismerésre talált a csoport számos márkájánál beépített szerkezeteinek felhasználásával, és a több mint 100 éves történelem során felépített értékesítési hálózat hozzáférhetővé válásával.
2007-től...
Marvin Watch Co. ma új időszámításba lép, ápolva és egyesítve a minőség, elegancia és eredetiség filozófiáját a 21. század szellemiségével.
Nyitni az újdonságok felé...
Marvin gyorsan megértette a népszerűsítés szükségességét olyan eszközök által, mint például reklámkampányok, szponzorációk, együttműködések, stb. A márka mindig egyesítette a szenvedélyt és a gazdasági szükségszerűséget, a lelkesedést és ésszerűséget. Íme néhány példa...
Hirdetés
Ugyan az első hirdetések 1905-ből származnak, a márka speciális óraipari kiadványokban, mint pl. az Indicateur Davoine, már korábban is hirdetett. A szövegek soknyelvűsége - francia, angol, spanyol és német - megerősíti a márka nemzetközi karakterét.
Szponzoráció
A második világháború után Marvin a szponzoráció eszközeit használta népszerűsítésre.
Marvin és a Motorsport
Pierre Didisheim autóverseny rajongó volt, számos utcai és pályaversenyen vett részt egy Marvin által szponzorált autó kormányánál. Az 1950-es berni Swiss Grand Prix-n véletlenszerűen ismerkedett meg Juan Manuel Fangio-val. Barátságuk több volt közös szenvedélyüknél, az autózásnál és az olasz pilóta 1954-ben egy Marvin órával a kezén látogatta meg a gyárat. A későbbiekben egy másik jelentős svájci pilóta, Tulo de Graffenried lett a Marvin nagykövete.
Marvin és a jégkorong
1955 nagyszerű év volt a Pierre Didisheim által elnökölt HCC (Hockey Club of La Chaux-de-Fonds) számára, a klub feljutott az A Ligába. A klub további fejlődése mellett elkötelezve, az elnök még ebben az évben létrehozta a Marvin kupát, melyet teljes mértékig a gyár szponzorált. Három-három csapatot hívtak meg Olaszországból, a Német Szövetségi Köztársaságból és Hollandiából. A győztes csapat minden tagja egy Marvin órát kapott. A kupasorozat négy évig tartott.
Együttműködés
1955-ben partnerségi megállapodást kötött a KLM légitársaság és Marvin. Egyenruhájuk hajtókáján a lég utaskísérők egy clips órát hordtak, a híres gumiabroncs óra egy változatát. Az akkori hirdetésekben olyan óraként mutatják be, ami mellett nem lehet szó nélkül elmenni, amiről beszélni kell, tökéletes felvezetés egy kis baráti csevegéshez. A pilóták a Bolygó Hollandi (Flying Dutchman) modellt viselték.
Marvinnal egy időben alakult órakészítők
- 1846 - Ulysse Nardin - Le Locle-ban
- 1847 - Cartier - Párizsban
- 1853 - Revue - Waldenburgban
- 1853 - Tissot - Le Locle-ban
- 1854 - Gübelin - Lucernben
- 1856 - Eterna - Grenchenben
- 1858 - Minerva - Villeret-ben
- 1858 - Vulcain - La Chaux-de-Fonds-ban
- 1860 - Chopard - Genfben
- 1860 - Juvenia - La Chaux-de-Fonds-ban
- 1865 - Zenith - Le Locle-ban
- 1868 - IWC - Schaffhausenben
Újságcikk a korabeli L'Effort lapban
100 éves a Marvin Óra Vállalat - L'Effort, 1950. Június 29.
100 éves fennállását ünnepelte minap a márka a teljes cégvezetés, a helyhatóságok és 4 kontinens 19 országából érkezett tengerentúli kereskedelmi képviselők jelenlétében. Mondani sem kell, hogy különféle beszédek voltak napirenden, és René Didisheim úr volt az, aki megnyitotta az üléstermet, gratulálva a vállalatnak az évfordulóhoz, újra megerősítve a ház abbéli szándékát, hogy továbbra is azon az úton maradjanak, melyet az elődök jelöltek ki, elkötelezve magukat a sarokkőként kijelölt kemény munka mellett. A rendezvény előestéjén, a gyár teljes személyzete egy barátságos kis rendezvényre volt hivatalos, amely során egy remek arany chronometert (különleges pontosságú időmérő) mutattak be azok részére, akik már legalább 25 éve a gyárban dolgoznak. Minden munkás és alkalmazott jutalmat és egy délután fizetett szabadságot kapott.
Marvin története folyamán több mint 60 országban rendelkezett képviselettel...
Európa:
Dánia, Németország, Spanyolország, Finnország, Franciaország, Egyesült Királyság, Magyarország, Olaszország, Hollandia, Norvégia, Ausztria, Lengyelország, Svédország, Svájc, Csehszlovákia, Törökország, Jugoszlávia
Ázsia:
Szaud Arábia, Abu Dhabi, Bahrain, Sri Lanka, Katar, Irak, Izrael, Kuvait, Libanon, Thaiföld
Afrika:
Kongói Demokratikus Köztársaság, Egyiptom, Kenya, Uganda, Tanzánia, Marokkó, Mozambik
Óceánia:
Ausztrália, Új Kaledónia, Új Zéland
Észak Amerika:
Kanada, Egyesült Államok
Dél Amerika:
Argentína, Brazília, Chile, Kolumbia, Ecuador, Mexikó, Paraguay, Peru, Uruguay
Közép Amerika:
Bahamák, Barbados, Bermuda, Costa Rica, Curacao, Guatemala, Haiti, Honduras, Jamaika, Panama, Puerto Rico, El Salvador, Trinidad, St. Martin
Órások családja
A Marvin márkát alapító Didisheim család további rokonai a következő márkák alapításánál működtek közre:
- Vulcain, 1858 - Maurice Ditisheim alapította
- Juvenia, 1860 - Jacques Didisheim ötvös alapította, Marc és Emmanuel Didisheim testvére
- Movado Watch Co., 1882 - Achille Ditesheim alapította
- Solvil & Titus, 1892 - Paul Ditisheim alapította
A márka logói
A Marvin márka az idők során három féle logót használt:
- A korona - a háromágú korona a Marvin fejre állított M betűjét vagy az angol Watch szó W betűjét jelöli, a Marvin szó fölé helyezve
- A csillag - a Marvin szó fölé helyezve
- Marvin - a márka neve nyomtatott betűkkel a számlapon
Valószínűleg az adott modell adottságainak vagy designjának megfelelően választották ki a használt logót.
Vissza"Teljes mértékben meg vagyok elégedve a rendelt nyaklánccal, a valóságban is ugyanolyan, mint a képen, ami pozitívum, mert sok helyen tapasztaltam, hogy felraknak olyan képet, ami nem tükrözi a valóságot. Az alkalmazottak segítőkészek és kedvesek voltak, nem kellett ezer évet várni, mire előkotorják a rendelésem."
H. Alexandra
"Néhány sorban értékeljek? Nem tudok. Egy szóban tudom értékelni az Önök munkáját, segítségét, rugalmasságát: SZUPER! Tényleg nagyon köszönök mindent!"
K. Ildikó
"Nagyon elégedett voltam az üzletekben történő tájékoztatással és kiszolgálással. A megrendelt termék kiszállási ideje nagyon gyors volt."
P. Balázs